Met een goede e-mail marketing strategie kan je snel meer omzet genereren voor je bedrijf of webwinkel. Houdt mensen op de hoogte over nieuwe producten en diensten, waardoor ze mogelijk weer iets afnemen.
De eerste stap die je moet zetten is het verzamelen van e-mailadressen via je eigen website. Bouw een goed bestand op via onze Mailchimp integratie. Hiermee kan je formulieren toevoegen aan je website of webwinkel, zodat je bezoekers zich snel kunnen inschrijven op de nieuwsbrief.
Onze Mailchimp integratie maak het mogelijk om elementen toe te voegen via de page builder. Deze Mailchimp elementen zijn dan automatisch gekoppeld aan de juiste campagne van je Mailchimp account.
Door e-mail marketing op de juiste manier toe te passen, kan het echt van toegevoegde waarde zijn voor je bedrijf. E-mail marketing is bijvoorbeeld bruikbaar voor:
Door het jaar heen kan je een aantal vaste e-mail campagnes plannen en voorbereiden. Enkele voorbeelden zijn de feestdagen zoals carnavel, pasen, koningsdag en kerst.
Naast bovengenoemde dagen zijn er waarschijnlijk binnen jouw onderneming ook een aantal dagen die bijzonder zijn. Bijvoorbeeld dat startdatum van je bedrijf of een zelf ingelaste speciale dag.
Plan naast je vaste campagnes, ook een aantal aangepaste e-mail campagnes. Dit kunnen gepersonaliseerde aanbiedingen zijn voor een specifieke doelgroep. Mogelijk kan je deze op juiste momenten plannen, waardoor de kans op conversie nog hoger is.